• Przybory dla ucznia klasy I

- gumka do mazania,- komplet kredek ołówkowych (12 kolorów),

- nożyczki,

- klej w sztyfcie,

- temperówka z pojemnikiem.

Przybory plastyczne (przechowywane w szkole):

- zeszyt 16 kartkowy w jednokolorową kratkę – 2 sztuki,

- patyczki,

- 2 foliowe koszulki,

- 1 teczka tekturowa z gumką i 1 teczka z rączką na przybory plastyczne.

Wychowanie fizyczne:

- obowiązkowy strój na zmianę (biała koszulka, spodenki lub legginsy, obuwie sportowe z jasną podeszwą umieszczone w podpisanym worku).

Ubrania:

- dzieci powinny do szkoły przychodzić w ubraniu czystym i schludnym,

- strój galowy dla dziewcząt – ciemna spódnica i biała bluzka,

- strój galowy dla chłopców – ciemne spodnie i biała koszula.

Podręczniki i ćwiczenia do klasy 1 uczniowie otrzymają na poczatku roku szkolnego. Obowiązywać będzie seria  „Wielka Przygoda” wyd. Nowa Era. Książki i ćwiczenia mają format A4, warto zakupić do nich przezroczyste okładki.

Religia  do kl.1

„Bóg – nasz Ojciec”, redaktor ks. Wł. Kubik, wyd WAM; podręcznik + ćwiczenia

*Plecak – powinien mieścić format A4

• Zwiedzaliśmy Wielkopolskę

19.06.2024

W dniach 13-14 czerwca 2024r. uczniowie klas IV-V i VII-VIII wybrali się na wycieczkę krajoznawczą.

Pierwszego dnia po dotarciu do Poznania i spotkaniu z przewodnikiem udaliśmy się na spacer z po Starym Mieście. Zobaczyliśmy tutaj imponujący  hotel Bazar, w okolicach którego rozpoczęło się powstanie wielkopolskie, Wzgórze Przemysła II, urokliwe kamieniczki i renesansowy ratusz, którego historia sięga XIII wieki. Później udaliśmy się do największej w Polsce palmiarni. Zachwyciła nas bogactwem roślinności i egzotycznym klimatem. Na koniec dnia odwiedziliśmy Nowe Zoo, gdzie odbyliśmy krótką przejażdżkę kolejką, a potem podziwialiśmy zwierzęta z różnych stron świata. Na koniec dnia udaliśmy Gądek na obiadokolację i nocleg.

Kolejny dzień został przeznaczony na zwiedzanie pierwszej stolicy Polski. Po pysznym śniadaniu wyjechaliśmy do Gniezna, gdzie wspólnie z przewodnikiem oglądaliśmy pamiątki z początków państwa polskiego. Następnie spacerem wzdłuż urokliwego jeziora Jelonek udaliśmy  się na Wzgórze Lecha  do Katedry pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny – miejsca koronacji pierwszych Piastów. Zachwyciła nas swoim ogromem. Tutaj też obejrzeliśmy odlane z brązu w XII wieku słynne Drzwi Gnieźnieńskie, unikatowy zabytek romańskiej sztuki odlewniczej ukazujący historię życia świętego Wojciecha.

Po wyczerpującym zwiedzaniu przeszliśmy do McDonald’s, gdzie posililiśmy się przed powrotem do domu. Pełni wrażeń wróciliśmy

• Cudze chwalicie, swego nie znacie - klasa 8 na wycieczce w Świeciu

17.06.2024

W maju 2024 roku wraz z nauczycielkami wybraliśmy się na wycieczkę do Świecia w ramach wychowania regionalnego. Najpierw spacerując ul. Wojska Polskiego zobaczyliśmy neogotycki kościół pw. św. Andrzeja Boboli (dwie wieże z czerwonej cegły), będący przed II wojną światową świątynią niemieckich ewangelików. Potem pokazano nam budynek, należący dawniej do gminy żydowskiej. Przekonaliśmy się wtedy, że w przedwojennym Świeciu mieszkali w zgodzie przedstawiciele trzech narodów i trzech religii.

Po drodze zwracaliśmy uwagę na kamienne twarze- dzieło współczesnego artysty Marka Tomasika. Obok Urzędu Miasta zwiedziliśmy za darmo Park Miniatur eksponujący zabytki województwa kujawsko-pomorskiego. Następnie zobaczyliśmy 1. mural przy          ul. Podgórnej, pokazujący zabytki naszego powiatowego miasta (zamek, klasztorek, ratusz, spichlerz, farę, nieistniejący wiatrak i zburzoną podczas II WŚ synagogę).  Przy ul. Sądowej oglądaliśmy: 2. mural wizualizujący legendę o powstaniu herbu Świecia i księcia pomorskiego Grzymisława oraz 3. mural upamiętniający Witolda Aleksandra Herbsta- lotnika Dywizjonu 303 pochodzącego ze Świecia.

Następnie udaliśmy się pod Zamek Krzyżacki, który niewątpliwie jest największą atrakcją turystyczną i wizytówką naszego miasta. Przewodniczka ciekawie oprowadziła nas po średniowiecznej budowli, z dumą pokazując odbudowane sklepienie w refektarzu i zamkowej kaplicy. Zobaczyliśmy między innymi replikę obrazu Jana Matejki “Bitwa pod Grunwaldem” i dzieła zainspirowane tym płótnem (na przykład serial “Alternatywy 4”).  Weszliśmy także na wieżę zamkową. Szczególnych emocji dostarczyła długa wspinaczkę spiralnymi schodami, prowadzącymi na jej szczyt. Z góry podziwialiśmy wspaniały widok na tereny obszarów chronionych, malowniczą Dolinę Dolnej Wisły oraz Świecie oraz Chełmno. Po zwiedzaniu udaliśmy się do pizzerii Guccio, aby odpocząć i zjeść pyszne jedzenie. Wycieczka wzbudziła w nas wiele pozytywnych emocji, a także przybliżyła nam stolicę południowego Kociewia.

Łukasz Wójcik, Jakub Siarkiewicz -Hoszowski

kl. VIII

• Pierwszaki odwiedziły ParkTrampolin.

16.06.2024

W poniedziałek 10 czerwca uczniowie klasy pierwszej udali się na wycieczkę do Parku Trampolin Active Zone w Świeciu. Była to nagroda za zwycięstwo w konkursie, który został zorganizowany w oparciu o kampanię Ministerstwa Zdrowia: "Zdrowie? Ogarniam to!". Po świetnej zabawie wszyscy udali się na lody i pobliski plac zabaw. Dodatkową atrakcja tego dnia była przejażdżka PKSem, dla niektórych osób po raz pierwszy.

• Klasa 6 zwiedziła POCZĄTEK POLSKI

13.06.2024

10-11.06.2024 r. uczniowie klasy 6 udali się pociągiem na Hel. Miejscem pobytu i noclegu był Hotel Augustyna położony  tuż przy molo w  Jastarni. Celem pierwszego dnia było zwiedzanie Helu. Właśnie tam zobaczyliśmy w miejscowym fokarium popisy tych zwierząt w czasie karmienia. Udaliśmy się na słynny Helski Cypel, który uznawany jest za początek polski. Spacerując przez Helskie Wydmy dotarliśmy do Muzeum Obrony Wybrzeża. Drugiego dnia w Jastarni podziwialiśmy surfing i kitesurfing. Zwiedziliśmy  charakterystyczny kościół z architekturą rybacką oraz zabytkową Chatę Rybacką. Wspólnie spędziliśmy czas na plaży, budując piasku, wypoczywając i grając w siatkówkę. Oczywiście był również czas na pamiątki, wspólne lody i posiłki w restauracjach. Pełni wrażeń czekamy na następny wyjazd.

Zapraszamy do galerii z naszego wyjazdu. Link do katalogu zdjęć wykonywanych i publikowanych na żywo  podczas wycieczki:

• Zielono mi – wyjazd do Tlenia

13.06.2024

W poniedziałek, 10 czerwca, uczniowie klasy trzeciej wybrali się na wycieczkę do Tlenia, nad jezioro Mukrz. Był to dzień pełen zabawy i edukacji. Najpierw odbył się pokaz ratownictwa medycznego zorganizowany przez WOPR. Dzieci z uwagą obserwowały ratowniczkę, która demonstrowała jak udzielać pierwszej pomocy w różnych sytuacjach. Po pokazie przyszedł czas na praktyczne ćwiczenia. Uczniowie pod okiem instruktorki uczyły się podstawowych technik pierwszej pomocy. Każdy miał szansę spróbować reanimacji na manekinach, co było zarówno pouczające jak i ekscytujące. Uczestnicy wycieczki mieli też okazję do aktywnego spędzania czasu, grając w piłkę na trawie przy przy brzegu jeziora. Po wyczerpującej grze każdy mógł ochłodzić się pysznymi lodami.Pobyt zakończył się pieczeniem kiełbasek przy ognisku. Ciepło ognia i zapach jedzenia dopełniały atmosferę przygody.

Był to dzień pełen emocji , nauki i zabawy, który na długo pozostanie w pamięci uczestników.

• Dzień Dziecka na sportowo

03.06.2024

3.06.2024r. wspólnie na obiektach szkoły spędziliśmy na sportowo Dzień Dziecka. Były zabawy, gry i rywalizacje. Rodzice zadbali o grila, smakołyki, napoje, lody i upominki. Odważne dziewczyki zaprezentowały występy taneczne.  Było wszysko co najważniesze... radość i uśmiechch DZIECKA  w jego święto. Życzymy wszystkim dzieciom, aby radość została na ich twarzach przez cały rok.